1 Haziran 2018 Cuma

Jenerasyon/ Generation



Oynanış Kurulumu:
Jenerasyonlar meydan okumasına başlarken en iyisi yeni bir dünya yaratarak başlamak.

Maceran Create a Sim'de (CAS) başlar. Burada simini yapmaya başlarsın. İstediğini yap, tek kısıtlama siminin genç yetişkin olması ve evdeki tek sim olması. İstediğin kişilik özelliklerini seçmede rahat ol ama genlerin jenerasyondan jenerasyona geçen tek şey olmadığını unutma.

CAS 'te işin bittiğinde diğer aşamaya, eve taşınmaya, geçersin. 30x20 boş bir arsaya taşınarak başla. Bu senin sonuna kadar kullanacağın ev değil, daha sonra taşınmakla görevlendirileceksin (isteğe bağlı). Bu arsa simine 2,000$ tutmalı.

Bunların hepsi yapıldıktan sonra varis kurallarını seçmelisin. Varis olma kuralları kimin ailenin sıradaki jenerasyonunda devam edeceğini belirler. Bunları bir kere seçince geriye gidemezsin. Bu kurallar Miras Meydan* okumasının varis olma kurallarına dayalıdır.

Cinsiyet

  • Sadece kızlar - Sadece kızlar gelecek varis olabilirler, eğer hayatta hiç kız çocuk yoksa erkekler de olabilir.
  • Sadece erkekler - Sadece erkekler gelecek varis olabilirler, eğer hayatta hiç erkek çocuk yoksa kızlar da olabilir.
  • Değişimli - Oyunun sonuna kadar bir kız bir erkek gider.
  • Eşitlik - Varisler kız veya erkek olabilirler.
Kan
  • Kan bağı - Ebeveynlerle direkt kan bağı olan çocuklar varis olabilirler, eğer yaşayan hiç kan bağı olan çocuk yoksa diğerleri de olabilir.
  • Sadece üveyler - Sadece evlat edinilmiş çocuklar varis olabilir, eğer hayatta hiç evlat edinilmiş çocuk yoksa diğerleri de olabilir.
  • Eşitlik - Kan bağı olan çocuklar da üvey çocuklar da varis olabilirler.
Varis
  • İlk doğan - İlk doğan çocuk varistir. 
  • En genç - En genç çocuk varistir.
  • Arkadaşlık - Ebeveynle en yüksek arkadaşlık seviyesine sahip olan varistir.
  • Havuz - Kurallara uyan bütün çocuklar bir havuzdan rastgele çekilir.
*Orjinal adıyla the Legacy Challenge

Kurallar

  1. Kötü bir olaydan sonra olayı baştan başlatmak yok. Kötü bir olaydan sonra kaydetmeden çıkmak iyi olanların da silinmesine neden olur. Hatalarını nasıl düzeltebileceğini bul!
  2. Sana haksız bir avantaj veren hileler/ modlar yok. Bunlar eğlenceyi mahveder ve meydan okumayı bir meydan okuma olmaktan çıkarır. 
  3. Ölüyü geri getirmek yok, Azrail'e yalvarabilirsin ve evinde hayaletler bulundurabilirsin ama daha fazlası olmaz. 
  4. Gençlik iksirini jenerasyon başına sadece bir kez kullanabilirsin.
  5. Dünyada sadece bir tane oynanan aile bulundurabilirsin. Dünyaya arkadaşlar için aile ekleyebilirsin ama eşler için değil.
  6. Varisleri evden taşıyamazsın ama yaşlı olduklarında bunun dışında onlarla istediğini yapabilirsin. Varis olmayanları evden taşıyabilirsin.

Eşler
Simler evlenirken eve para getirebilirler, ama hile kullanıyormuş gibi olacak kadar çok değil. Eğer evlendiğinde eşinin bir çocuğu varsa, o zaman o çocuk da onunla birlikte eve taşınmalı. Eğer çocuk eve gençten daha küçük olarak taşınırsa, varis olma kurallarına uyduğu sürece o da bir varis olabilir.

Bir süre sonra çıkabileceğin kişiler azalınca galeriden yeni simler ekleyebilirsin ya da onları CAS'te kendin yapabilirsin. Kişilik özellikleri için rastgele kişilik özelliği** seçici kullan. Bunu yapmanın tek kuralı bir evde 4'ten fazla sim bulundurmamak. Eğer aileler yaratma konusunda yardım istersen onları #MakeAGeneration hashtag'iyle indirebilirsin.

Çocuklar
Varis ya da değil fark etmeden, çocuklar eve evlat edinme ya da hamilelik yoluyla eklenebilir. Eğer bir çocuk evlat edinilirse bebek olarak evlat edinilmeli. Eğer bir çocuk evlat ediniyorsan çocuğun soyadı onu evlat edinen aile ile aynı olmalı. Çocukların kişilik özelliklerini seçerken özelliklerinden biri annesiyle ya da babasıyla benzer olmalı, örneğin: good kişilik özelliğinden charismatic özelliğine veya evil'dan mean'e, diğer iki özellik tamamen sana kalmış. Hayat amacı çocuğun kişilik özelliğine uyacağını düşündüğün herhangi biri olabilir. Cinsiyet değiştiremezsin. Uzaylılar tarafından kaçırılan ve hamile kalan her simin çocuğu saklayıp saklamama seçeneği vardır, eğer saklarsa çocuk evlatlık sayılır ve varis olma kurallarına uyuyorsa varis olabilir.

Jenerasyonlar ve Jenerasyon Meydan Okumaları
Jenerasyon meydan okumaları bir sonraki jenerasyona geçmeden önce tamamlamanız gereken mini-meydan okumalardır. Asıl varis ölene ve bir sonraki varis genç yetişkin olana kadar bu 5 meydan okumanın en az 4'ünü tamamlamanız gerekmektedir. Eğer varisiniz ilk doğansa bu meydan okumaları tamamlamak için daha az zamanınız olur.

Meydan okumalardan çocukların kişiliklerine, her jenerasyon biraz daha farklı. Meydan okumalar daha zor veya daha kolay hale gelebilir. Meydan okumaları aşağıdaki sırayla yapmanıza gerek yok. Her eklenti ve oyun paketiyle gelen ve orijinali yerine onu oynayabileceğiniz bir jenerasyon olacak. Eğer yeni gelen jenerasyonu oynamayı seçerseniz ama yine diğerini de tamamlarsanız sadece 10 jenerasyon için puan tutmanız gerekir, 11 değil.

Jenerasyon 1:
Bir kız ve bir erkek çocuk sahibi ol.
İki beceride seviye 2'ye gelen bir çocuğun/gencin olsun.
Bütün çocuklarınla iyi arkadaşlar ol.
Altın madalyalı bir ev partisi ver.
Kariyerinde maksimum seviyeye ulaş.

Jenerasyon 2:
Evlen.
Varis olmaya uygun iki çocuk sahibi ol.
Yazar ol.
2 çocuğunu evlendir.
Bir düşman ve iki arkadaş edin.

Jenerasyon 3:
Criminal kariyerinde 10. seviyeye ulaş.
Mischief becerisinde seviye 10'a gel.
Evil bir çocuk edin.
Çocuklarından biri tarafından beğenilme.
Azrail'le düşman ol.

Jenerasyon 4:
Azrail'le en iyi arkadaşlar ol.
5 çocuk sahibi ol. (biri evlat edinilmiş)
Varis dışında bütün çocuklarını evden taşı.
Bir parti ver ve o partiden altın madalya al.
5 tane iyi arkadaş edin.

Jenerasyon 5:
Piyano ve gitarda maksimum beceriye ulaş.
Bütün çocuklarının müzik yeteneği olsun.
Entertainment kariyerinin Müzik branşında seviye 10'a ulaş.
Altın madalyalı bir parti ver.
Daha büyük bir arsaya taşın. (isteğe bağlı)

*Bu Sims 4 Get to Work Uzantı Paketine sahip olanlar için. Eğer sizde yoksa burayı geçin.

Jenerasyon 5 Yerine:
Bir dükkan edin.
Dükkanından 60,000 kazan.
Uzaylı bir çocuk sahibi ol.
Bir uzaylıyla arkadaş ol.
Daha büyük bir arsaya taşın. (isteğe bağlı)

Jenerasyon 6:
Gloomy çocukların olsun.
Kendine bir moral konuşması ver.
Varisin "dışlanmış" veya "gotik" olsun.
"Gotik" kardeşleri olan mutlu bir çocuğun olsun.
Aynada görünüşünü değiştir.

Jenerasyon 7:
İki tane başarılı ilişkin olsun.
Bir aşk üçgeninde sıkışmış ol.
Genç simlerin randevu için dışarı çıksın.
Çocuklarından biri pis bir aldatıcı olsun.
Bir tane çocuğun ilk denemesinde ruh eşini bulsun.

Jenerasyon 8:
Logic becerisini seviye 10'a getir
İki çocuğun okulda A öğrencisi olsun.
Çocuklarından ikisi dahi olsun.
Çocuklarından 3'ünün 2 yeteneğini seviye 10'a getirmesini sağla.
Astronot ol ve işinin son seviyesine kadar gel.

Jenerasyon 9:
İyi adamlar için bir ajan haline gel.
Eşin kötü adamlar için bir ajan olsun.
2 Evil ve 2 Cheerful çocuğun olsun.
Evil çocuklarına düşman edindir.
İyi çocuklarının 5 ya da daha fazla arkadaşı olmasını sağla.

Jenerasyon 10 (Final Jenerasyonu):
Bütün yaşayan akrabalarınla bir aile toplantısı yap.
Bir çocuk evlat edin.
Resim çizme, yazma ve herhangi bir enstrüman becerisinde 5'e gel.
10 kitap oku.
Bütün çocuklarını evlendir.

Meydan Okumanın Sonu
Bir kere 10. jenerasyona ulaştıktan sonra istediğin kadar devam edebilirsin, ama sadece ilk 10 jenerasyonu puanla. Altı tane iyi kategori var. Ayrıca 40 puana kadar kaybedebileceğin bir hata kategorisi var.

Jenerasyon Meydan Okumaları
Her jenerasyonda meydan okumaların 4/5'ini tamamlamak için 15 puan.
Her jenerasyonda meydan okumaların 1/2'sini tamamlamak için 2 puan.
Her jenerasyonda bütün meydan okumaları tamamlamak için 3 puan.

*Eğer bütün meydan okumaları tamamladıysanız sadece 3 puan almazsınız. 1/2'sini tamamladığınız için 2 puan, 4/5'ini tamamladığınız i.in 15 puan, hepsini tamamladığınız için 3 puan; toplamda 20 puan alırsınız. Aynı şekilde eğer meydan okumaların 4/5'ini tamamladıysanız; yarısını yaptığınız için 2 puan, 4/5'ini yaptığınız için de 15 puan; toplamda 17 puan alırsınız.

Aşk
Evlenip evden taşınan her çocuk için 1 puan.
Eşleriyle ruh eşi olan her varis için 5 puan.
Her varisle en iyi arkadaş olmak için 10 puan.

Aile
Ailenle arkadaş olmak için 10 puan.
Her jenerasyondan varisinin kardeşlerinden biriyle arkadaş olması için 5 puan.

Populerlik
Varisin 2 veya daha fazla arkadaşı olması için 10 puan.
Her parti çeşidinden en az bir tane altın madalyalı vermek için 5 puan.
Her varisin bir en iyi arkadaşı olması için 5 puan.

Yaratıcılık
Her jenerasyonda bir aile üyesinin en az bir yaratıcı beceride 5 veya üstü olması için 5 puan.
Bir şarkı yazmak/ bir kitap yayımlamak/ olabileceği en yüksek seviyede bir resim yapmak için 3 puan.
Yaratıcılığa meğilli iki jenerasyon için 7 puan.
Bu kariyerlerde maksimum seviyeye gelmek için 5 puan: Entertainer, Writer, Culinary, Painter. (her iki branş da olabilir)

Spor
Şişmanken zayıflayan her sim için 5 puan.
Olabileceği en güçlü hale gelen her sim için 5 puan.
Fitness becerisinde 10. seviyeye gelen her 3 sim için 10 puan.

Beyin Gücü
Her jenerasyonda okuldan A alan bir öğrenci için 10 puan.
Logic becerisini maksimuma getirmek için 5 puan.
Astronot kariyerinde branş seçmek için 5 puan.

Hatalar
Genç yetişkin olmadan ölen her çocuk için -15 puan.
Sosyal servis tarafından alınan her çocuk için -5 puan.
Suyun veya elektriğin kesilmesi için -3 puan.
Diğer jenerasyona geçemeden varisinin ölmesi için - 17 puan.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bekar Baba/ Single Father

Amaç: Bekar bir baba olmak ve bebeğin ve babanın hayatta olabilecekleri kadar başarılı olması. Kurallar: Başlangıç Erkek siminin b...